Project Description

Assurantia Groep

Facebookactie: +400 volgers in 7dagen

Vraag van de klant:
1. Imagoversterking kantoor
2. Online klantenbinding
3. Meer volgers

De Assurantia Groep is een groepering van vier kantoren waarbij ook vier verschillende Facebookpagina’s (één per kantoor) opgezet waren. Een klant kies voor de Assurantia Groep dus deze pagina’s moesten dan onder één globale Assurantia Groep pagina komen. We hebben een actie gedaan waarbij de volgers van de pagina’s naar de hoofdpagina geleid werden en er werd tevens een actie bij gevoerd om het aantal volgers te vergroten.
Het vergroten van het aantal volgers kan zowel organisch, betaald of viraal. Wij kozen voor een combinatie van de drie.

Hoe zijn we gestart?

1. Uniformiteit als sterke basis
Herkenbaarheid is hier een zeer belangrijk. Alle klanten van de verschillende kantoren moeten namelijk het gevoel hebben dat ze nog steeds bij ‘hun’ kantoor terecht komen, ook online.
Eerst en vooral werd een omslagfoto ontworpen die duidelijk maakt dat de verschillende kantoren nu onder Assurantia Groep vallen. Daarna werd op de bestaande pagina’s melding gemaakt via de omslagfoto dat deze pagina’s gingen verdwijnen en alles onder Assurantia Groep kwam. De Call to action knoppen werden ook gelinkt aan de contactpagina aan de website zodat zoveel mogelijk mensen de website zouden bezoeken waar nog eens duidelijk gemaakt werd dat de kantoren gefusioneerd zijn onder de Assurantia Groep.

assuantiaomslag

2. Uitwerken Facebook actie
We kozen voor een interessante actie die een ruim doelpubliek aanspreekt en toch budgetvriendelijk was. Zo werd beslist om 10 bongobonnen ‘Zoete Zonde’ te verloten zodra de kaap van 200 volgers bereikt was.
De actie werd aangekondigd met een aantrekkelijke visual (onderzoek wijst uit dat een Facebookpost met een foto 53% meer likes, 104% meer reacties en 84% meer kliks ontvangt dan posts met louter tekst).

assurantia actie

De actie werd op verschillende manieren bekendgemaakt:
* Via een lokaal blad
* Via een nieuwsbrief naar alle klanten
* Via een betaalde Facebookcampagne

Printadvertentie en Facebookadvertenties moeten voldoen aan volledig andere voorwaarden, zo mag je bij Facebook maximum 20% tekst hebben en moet er 80% afbeelding zijn dus er werden twee verschillende visuals ontworpen. De andere voorwaarden kunt u hier lezen. Wanneer je deze niet volgt, wordt uw advertentie afgekeurd.
De Facebookadvertentie werd voor een bedrag van 25€ gepromoot, wat ruim voldoende was voor deze actie.

Resultaat
De combinatie van de drie verschillende kanalen leverde op 1 weekend maar liefst 250 extra volgers op en na 7 dagen 400 extra volgers voor de hoofdpagina Assurantia Groep.
De actie werd bijna 450x gedeeld, kreeg 190 reacties en werd 400x geliked.
Een groot succes voor een budgetvriendelijke campagne dus!

Wenst u ook meer volgers op Facebook? Lees onze tips of contacteer ons!

Voor Assurantia Groep werkten we ook volgende uit:

  • Driemaandelijkse mailing
  • Facebook opzet
  • Facebook content

Bezoek de Facebookpagina

  • Website
  • Emailmarketing