Delaey-Stevelinck: Nieuwsbrief als leadgenerator 2017-10-02T17:40:20+00:00

Project Description

Delaey-Stevelinck

Nieuwsbrief als leadgenerator

Het belang van een goede nieuwsbrief naar klanten wordt door veel kantoren nog sterk onderschat hoewel het een enorme meerwaarde kan hebben wanneer alles correct opgesteld wordt. Wanneer een mailing goed gemeten en opgevolgd wordt, kan er heel wat upselling gebeuren zonder grote investeringen.

Mensen zijn blind geworden voor reclame & banners en op zoek naar relevante informatie, gratis tips die hen effectief helpen. De tijd waarin een nieuwsbrief met in drukletters: ‘10% korting op uw autoverzekering’ de hoogte toppen scheerde, is dan ook al lang voorbij en heeft plaats gemaakt voor interessante nieuwsberichten met als achterliggend product een autoverzekering.

Voor kantoor Delaey-Stevelinck hebben we een e-mailstrategie opgezet die in lijn lag met de communicatie via Facebook en de website.
1. Via Insumail werd een account aangemaakt en een koppeling gelegd met het beheerspakket. Hierdoor kwamen alle contacten automatisch in het beheerspakket.
2. We maakten een emailtemplate, dit is het algemene design van de mailing met andere woorden de bovenkant en de onderkant van de mailing. Dit bewijst zijn nut wanneer de ontvanger de mailing opent en direct in de sfeer van zijn makelaar komt. Het is belangrijk dat de template in de lijn ligt van de website en de Facebookpagina zodat alles één mooi geheel vormt.
Delaey Stevelinck 1280-853 nieuwsbrief

3. We vulden de nieuwsbrief met interessante content. We bekeken namelijk welke nieuwsberichten best scoorden over al onze websites en welke producten gerelateerd waren aan deze nieuwsberichten. In dit geval bleken dit rechtsbijstand, reisvezekering en sparen te zijn. De nieuwsberichten werden zorgvuldig overgenomen, bijpassende foto’s werden gekozen, het voorwoord werd geschreven en de mailing werd verstuurd.
Schermafbeelding 2016-04-12 om 00.06.25

4. Via de rapportagemodule van Insumail is het mogelijk om te bekijken welke klant op welke link heeft geklikt. In dit geval hadden 23 ontvangers op een specifiek product geklikt! Nu zijn er twee mogelijkheden: je belt deze klanten op met de vraag of ze de mailing goed ontvangen hebben en hier nog meer informatie over wensen of je stuurt hen een opvolgmailtje met meer informatie over het product waarop ze doorgeklikt hebben.
Schermafbeelding 2016-04-12 om 00.27.52

Wenst u zelf ook dergelijke mailings op te stellen, gekoppeld met uw beheerspakket en rapportagetool of wenst u dat wij uw mailings voor u versturen? Geef ons vandaag nog een seintje!

Voor Delaey-Stevelinck werkten we een volledige Broker Online Pack uit:

Bezoek de website

Functionaliteiten:

  • Nieuwscenter incl. module ‘veelgestelde vragen’
  • Tipcenter incl. module ‘veelgestelde vragen’
  • Focusbanners
  • Documentencenter
  • Veelgestelde vragen
  • Offertemogelijkheid
  • Wekelijkse content
  • Cijfers en indexen
Bezoek de pagina

  • Opzet Facebookpagina
  • Omslagfoto
  • Profielfoto
  • Wekelijkse content
  • Template email in huisstijl kantoor
  • Driemaandelijkse nieuwsbrieven naar alle klanten
  • Statistieken website
  • Statistieken mailings