Florianne

Content creator

Datum

20 dec 2021

Contact info

support@crmart.be

Share

Met een toptopical-kalender is online succes verzekerd!

Ben je erop gewiekst om een topper te zijn in de verzekeringswereld? Werp dan algauw een blik op alle verzekeringsgerelateerde thema’s, gebeurtenissen en feestdagen van het jaar. Ga dus op zoek naar de hot topics die je doelgroep steeds meer doet verdiepen in de knowhow van verzekeringen en makelarij. De voordelen zijn grenzeloos, je content is (of ja wordt) très succesvol en je SEO-strategie wordt dag na dag relevanter. Met een toptopical-kalender bouw je aan een succesvolle contentstrategie, beter nog je legt de solide basis voor het actuele reilen en zeilen van jouw bedrijf. Top toppie?

Waarom vormt dit de perfecte topping?

In het bezit zijn van een toptopical-kalender die aansluit bij het verzekeringswezen, vormt een absolute must om volledig ten dienste te staan van je doelgroep. Je speelt hier als verzekeraar in op de interesses van diegenen die een dienst afnemen bij jou. Met andere woorden als makelaar moet je geen International Tea Day of Brownie Day aankondigen. Lijst enkel de gebeurtenissen of actuele dagen op die de interesse van je klant of prospect kunnen triggeren. Daar zijn zij namelijk naar op zoek én naar vermits jij naar hen op zoek bent, klinkt dat als een win-winsituatie in de oren.

Geen gebrek aan inspiratie, noch tijd

Daarnaast bespaart een toptopical-kalender jou van een wekelijkse intensieve zoektocht naar interessante onderwerpen. Je wint hier niet enkel tijd mee, maar ook een hele hoop inspiratie! Want to be honest content zoeken én schrijven vergt een grote mentale inspanning! Ook hoef je bij het inplannen van blogberichten of social mediapposts niet langer met je handen in het haar te zitten. Want… last minute? Dat staat niet langer in je verzekeringswoordenboek, nu je een hele jaarkalender voor je neus hebt liggen. Tot slot oog je op een inzicht in het zoekgedrag van je klanten, toch? Top! Een toptopical-kalender speelt daar helemaal op in. Het geeft je namelijk verschillende inzichten, waardoor je kan inspelen op de juiste zoekwoorden en de juiste content! Met deze marchandise in huis, scheer je hoge toppen. Beloofd! 😉

Gebruiksvriendelijke (t)optie!

Als verzekeraar je eigen toptopical-kalender in elkaar flansen? Het is evidenter dan je denkt. Je start met je te verdiepen in de wondere wereld van het internet. Struin vervolgens alle actuele dagen van het jaar af en stem ze af op dagen die specifiek voor jou als makelaar interessant zijn. Alle belangrijke thema’s, dagen, gebeurtenissen sla je op en implementeer je in een document met de naam en de datum van die dag. Zodra er een treffende dag aanbreekt, is jouw verzekeringskantoor er als één van de eerste bij om je klanten met een gepeperd stukje content te amuseren. Een toevoeging van hashtags is aangeraden, aangezien dat je online visibiliteit en betrokkenheid alleen maar vergroot. Een echte eenmansshow dus! Dat is exact wat je (in de toekomst) wil bereiken, toch?

Een toptopical-kalender opstellen, vergt één grote effort en je bent zoet voor de komende jaren. Mits enkele aanpassingen natuurlijk, want het verzekeringsgebeuren staat niet stil! Zie je er geen beginnen aan? Wij laten je niet aan je lot over, laat je e-mailadres HIER achter én je ontvangt onze frisse versie in je mailbox! TOPidee?

Terug naar overzicht