Aanschuiven aan een bankautomaat, aan het gordijn van een stemhokje of simpelweg op het schermpje van je smartphone.. langdurig wachten werkt op de zenuwen. Daarnaast verlies je er nog eens bakken tijd mee en staat de tijd precies even stil. Het is dus van primair belang om je website op punt te stellen en zo je klant te ontvangen op een gebruiksvriendelijke en snelwerkende website. Want je wilt je klant te vriend houden, toch? Daarnaast speelt het voor jou als verzekeringsmakelaar alleen meer in je voordeel als de laadtijd van je website goed zit. Meneer Google houdt hier namelijk van, dus jij ook! Integreer deze tips en laat het hart van je website meteen een tikkeltje sneller slaan!
Serveer je klanten een snelle website op een dienbladje
Een snelle en vlotte website is de droom van iedere verzekeraar. Maar vooral van iedere klant die geïnteresseerd is in jouw verzekeringskantoor. Helaas, laadt niet elke pagina even snel of glipt er weleens een bug in één van de links. Gelukkig kan je dit met enkele kleine aanpassingen en instructies aanpakken, waardoor je website een échte Speedy Gonzales wordt! What’s in it for you? Een hoger bezoekersaantal, een tevredenheid om U tegen te zeggen en een betere vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.
Hint 1? Comprimeer je beeldmateriaal
Tekst vergezeld van een foto of video pakt altijd beter uit, dan pure tekst. Je klanten krijgen hierdoor meteen een duidelijk idee van wat je als verzekeraar wilt vertellen. En als je beeldelement er boenk op zit, speel je hiermee misschien wel op een positieve manier in op de gevoelens van je klant! Maar let op… sprekende beelden zijn een aanrader, al hou je best rekening met de grootte van een foto of video. Grote afbeeldingen of videobestanden zijn namelijk zwaarder dan kleine formaten, wat de laadtijd van je website snel 5 seconden kan vertragen. Een absolute misser voor je klanten, als je weet dat 1 seconde vertraging de bezoekerstevredenheid 16 procent doet dalen.
Hoe pak je dit het beste aan? Je hebt twee keuzes: oftewel pas je je afbeelding aan naar een kleiner bestandsformaat, oftewel comprimeer je je afbeeldingen. Comprimeren betekent simpelweg het verkleinen van het bestandsformaat van je afbeelding of video zonder dat de kwaliteit ervan verloren gaat. Dat kan simpelweg via verschillende programma’s die online voor handen zijn, maar een nóg betere optie: bij Insucommerce hebben we een ingebouwde functie die alle afbeeldingen automatisch comprimeert.
Hint 2? Een snelle website, maar ook een beetje lazy
Vind je afbeeldingen op je website absoluut hét van hét? Dan lichten we nog een extra tipje van de sluier over hoe een grote hoeveelheid beeldmateriaal te combineren is met een snelle website. Er bestaat namelijk zoiets als Lazy Loading, dat is een techniek die ervoor zorgt dat niet alle afbeeldingen op hetzelfde moment geladen worden. Dus stel dat je website boordevol afbeeldingen staat, dan worden deze pas geladen van zodra je door de pagina aan het scrollen bent. De afbeeldingen die je nog niet ziet, worden pas geladen van zodra deze zichtbaar zijn op het scherm.
Hint 3? Enkel essentiële plugins!
Plugins op je website? Dat kan en mag zeker! Maar probeer hier niet in te overdrijven. Plugins zijn namelijk invoegtoepassingen op basis van PHP en Javascript Files, waarmee je je website kan uitbreiden naar eigen wens. Met als nadeel dat hoe meer plugins er in je website geïntegreerd zijn, hoe trager je website reageert. Probeer je website dus eens grondig te screenen, en laat overbodige plugins achterwege. Voor de onmisbare plugins maak je het beste gebruik van server-side-catching. Server-side-wat? Een manier om data op te slaan die van de ene server naar de andere server geslingerd wordt. Hierdoor kan de server van je laptop of smartphone, een website die eerder werd opgeslagen, zo goed als onmiddellijk opnieuw ophalen de eerstvolgende keer dat je klant hierop een bezoekje brengt. Service on a screen, dus ????
Blijven plugins of PHP een groot raadsel voor jou? Wij helpen je dit graag uit te pluizen. Snelheid verzekerd!