We krijgen nogal eens de vraag wie Insucommerce is en wat we precies doen. Jullie zien ons steeds meer in vakbladen, via social media,… opduiken maar wie zit er nu eigenlijk achter Insucommerce en wat doen we precies?

Kort door de bocht:

kleinarendlogo WIE: Insucommerce is een product van CRM.art.

kleinarendlogo WAT: Insucommerce ontwikkelt websites en Facebookpagina’s voor verzekeringsmakelaars en zorgt hierbij zelf voor de invulling en het onderhoud.

 

En nu zoals het hoort:

CRM.art ontwikkelt reeds 10 jaar websites en staan in voor de online marketing voor de verzekerings- en medische sector. We beslisten de kinderen toch eens een naam te geven. We doopten hen ‘Insucommerce’ (afkorting van Insurance Commerce) en ‘Pharmacommerce’ (je raadt het al: pharmaceutische commerce). Insucommerce maakt websites voor verzekeringsmakelaars (Insusites genaamd) en doet de daarbijhorende marketing via Facebook en mailings nadat de website live staat. Wij geloven namelijk niet in passieve websites maar websites als sales- en marketinginstrumenten die moeten opbrengen. En hoe doe je dit? Door deze bekend te maken en er actief mee bezig te zijn.

We merkten echter al snel dat dit helemaal niet binnen jullie vakgebied ligt en jullie hier ook zo weinig mogelijk tijd aan willen besteden dus ontwikkelden wij hiervoor een platform, Insufeed. Dit platform zorgt ervoor dat we jullie websites direct met de nodige teksten, regelgeving, testjes, schade- en offertemodules, en andere leuke en handige tools kunnen opzetten zonder dat jullie hier tijd mee verliezen. Toch wilden we uitspringen en niet zomaar een site uit een dozijn ontwikkelen dus we schenken bij elke website enorm veel aandacht aan het design en de hedendaagse trends (bekijk hier een voorbeeld). Elk teamlid blijft zich dan ook voortdurend bijscholen binnen zijn vak én we testen onze websites ook uitgebreid.

We geloven namelijk dat een website geen statisch gegeven is. Een website is een verlengde van uw offline werk en moet dit ook uitstralen. Echter hebben weinig makelaars voldoende tijd om zich bezig te houden met het schrijven van nieuwsberichten, het zoeken van de juiste foto’s en die aan te kopen, posts te plaatsen op Facebook,… dus op vraag van de makelaars namen we ook dit deel met veel plezier voor onze rekening. Nu zorgen we er namelijk voor dat de websites voortdurend gevoed worden met nieuwsberichten, tips, cijfers en indexen, documenten (gekoppeld met het IBP), én dat alle modules die er momenteel opstaan telkens vernieuwd worden volgens de nieuwste technologieën (ervaar het hier zelf).

 

Drie jaar geleden liet ik een website maken. Alles was toen erg mooi maar ondertussen lijkt het op een oude website. Ellenlange offerteformulieren die geen klant invult, contactformulier waar mensen ter beveiliging zo’n vreemde tekens moeten invullen en waar men zich aan ergert. Mijn nieuwe website is super. Formulieren worden voortdurend automatisch aangepast volgens de nieuwe trends, de website wordt voortdurend up to date gehouden, mijn Facebook wordt door Insucommerce onderhouden en er worden mailings voor mij gestuurd. Ik ben echt fan van dit concept want ik heb er zelf geen kaas van gegeten en eerlijk gezegd, ik heb er ook de tijd en zin niet voor om me hierin te verdiepen. Patrick Vandevelde

 

Maar waarom specialisatie binnen de verzekeringswereld?

Enerzijds is CRM.art een zusterbedrijf van de CRM Group dat zich specialiseert in beheerspakketten voor makelaars, Insusoft genaamd. Als bestuurder van CRM.art en dochter van de CEO, Roland Maes, ben ik dan ook opgegroeid binnen de verzekeringswereld en met IT. Bij aanvang ontwikkelde CRM.art websites en webshops voor elke ondernemer maar ik geloof veel sterker in specialisatie en segmentering dus ik heb twee doelgroepen gekozen en me daar volledig in gespecialiseerd. Ik geloof namelijk niet dat een website het doel op zich is maar een middel om uw doel te bereiken. Vandaar dat ik ook niet geloof in eenmalige zware investeringen om de mooiste website te hebben. Toch heeft elke doelgroep zijn eigen behoeften en daar moet marktonderzoek voor gedaan worden, moeten klanten bevraagd worden, moet deze juridisch in orde zijn, moet er gezocht worden welke mogelijkheden binnen deze sector aanwezig zijn, welke partners reeds tools kunnen aanleveren voor de website,…  Elke website moet vanzelfsprekend een eigen identiteit naar voor brengen en een verlengde zijn van het kantoor maar dit kan ook door de website met de juiste kleuren en subtiele toetsen aan te passen (bekijk hier eens een voorbeeld). Wat veel belangrijker is, is de meerwaarde die uw website biedt aan uw klanten. Welke tools kunnen ze gebruiken, hoe zinvol is de website nu echt voor hen of is het een vooral een paradepaardje van uw kantoor waar de kleine eigenlijk niet meer aan heeft dan het vinden van uw contactgegevens. Benieuwd wat we hiermee bedoelen? Bekijk hier onze nieuwste tools.

Om dergelijke studies, tools, designs,.. telkens op maat te laten ontwikkelen, zitten we snel aan enorme budgetten. Ik geloof dan ook sterk dat we door specialisatie in sectoren een grote meerwaarde kunnen bieden aan onze klanten. We verdiepen ons in de markt, in de klantenbehoeftes, in de online trends, we sluiten samenwerkingsakkoorden af met federaties, maatschappijen, partners,… zodat het budget in marketing na live gaan kan gestopt worden in plaats van die dure website die daar moederziel alleen, zonder deftige functionaliteiten en bezoekers mooi staat te wezen en u finaal niets opbrengt. Belangrijker nog: met deze snel veranderende digitalisering is een website na een jaar reeds verouderd. Wij hebben een platform gebouwd waarop we elke module voortdurend aanpassen volgens de nieuwste trends. Zo bent u niet gedwongen om uw website binnen 3 jaar te vervangen. Bekijk hier hoe we onze nieuwe offerteformulieren volgens de nieuwste trends en testing op gebruiksvriendelijkheid aangepast hebben.


Onze visie, missie en waarden?

 

 eagleOnze visie

Ons ultieme streven is een volledige en werkende digitalisering van de verzekeringswereld zodat on- of offline werken één logisch en perfect geheel zijn.

 

eagleOnze missie

Als marktleider in de digitale verzekeringswereld willen we u als makelaar ondersteunen in uw digitalisering zodat deze succesvol kan aangewend worden als leadgenerator, marketingtool en klantenretentie!

 

eagleOnze waarden

Expertise – vertrouwen – klantgericht werken – Innovatie

 

 

brokerNeem vlug een kijkje in ons portfolio om enkele resultaten te bekijken!

 

 

Vriendelijke groeten,

 

Kelly Maes

Bestuurder CRM.art

 

kelly

PS Vergeet ons ook niet te liken op Facebook! 😀