We zeggen altijd één beeld zegt meer dan duizend woorden, maar nog beter zou zijn ‘duizend beelden zeggen meer dan één beeld’. De kracht van beeld wordt nog veel te vaak onderschat, zeker in sectoren als verzekeringen en makelaardij. Vandaar deze kleine redevoering! ???? Je visueel op de kaart zetten, heeft mateloos veel voordelen. Het geheugen van je doelgroep binnendringen? Dat is nog maar het begin! En.. wist je dat dit nog eens bevorderend is voor je SEO ook?
Eerst zien, dan geloven
Lijkt visuele content jou maar niets om het lijf te hebben? Dan dienen we dat idee misschien een beetje bij te schaven. Mensen zijn namelijk visueel ingesteld, vandaag de dag nog meer dan ooit. Wist je dat visuele content maar liefst 94 procent meer views krijgt dan pure tekst? Hallelujah, inderdaad! Dat is ook niet abnormaal als je weet dat visuele content langer blijft hangen in het geheugen van je doelgroep en hierdoor vertrouwen creëert. Zodra je je verzekeringsgebeuren in een visueel jasje steekt, krijgt je doelgroep een concreet beeld van wie je bent, waar je met bezig bent, waar ze zich aan mogen verwachten, alsook met wie ze in gesprek gaan.
Visuele content is visuele opfrissing
Om je klanten tevreden te houden, dien je hen soms eens aan jezelf te herinneren. Hoe doe je dat als verzekeraar het allerbeste? Door in te zetten op een online strategie mét online experience voor je klant. Hiervoor hoef je niet extreem of ongerijmd uit de hoek te komen, een simpele vertoning van jouw kantoor, teamleden, grappige cartoon of grafiek op Facebook of LinkedIn kan al volstaan! Of… wat dacht je van een filmpje à la “een dag in het leven van een verzekeraar?” Mogelijkheden bij de vleet! Het punt is: visuele content is hapbaar, verteerbaar en easy to remember. Alles waar je doelgroep van droomt van zodra je met moeilijke verzekeringstermen naar het hoofd slingert.
De harmonie van tekst en beeld, nóg beter!
Waarom vormen tekst en beeld een match made in heaven? Simpel, beiden versterken ze de kern van de boodschap én ondersteunen ze het doel dat je ermee wenst te bereiken. Stel dat je een nieuwe verzekeringspolis rond uitvaart wenst aan te kondigen, dan kan je tekstueel de essentie uitleggen of de crucialiteit ervan benadrukken, maar wat als je lezer na 8 seconden zijn interesse verliest? Juist, dan valt jouw mooi stukje tekst in het water. Terwijl je dat perfect kan onderbouwen met een krachtig beeld van een ouder koppel dat elkaar knuffelt. Stel dat je je trouwe klanten wil belonen met een geschenkje, dan trek je met een simpele koppel woorden niet de volledige aandacht van je klant. Tenzij je de woorden ‘gratis’ en ‘geschenk’ combineert met een mysterieuze afbeelding van een cadeau met een gigantische rode strik. Zo licht je een tipje van de sluier maar creëer je ook gezonde spanning!
Visuele marketing doe je zo!
“Ja ja, dat is allemaal goed en wel, maar wat houdt visuele content dan in?”, horen we je denken. En terecht! We komen even to the point door verschillende soorten op een rijtje te zetten.
- Afbeeldingen en foto’s op sociale mediakanalen zoals Facebook, LinkedIn of Instagram.
- Videobeelden, animatiebeelden of filmpjes via sociale mediakanalen zoals Facebook, LinkedIn of YouTube.
- Een infographic, dat is een combinatie van beeld en tekst in één afbeelding. Veelal om percentages of bepaalde standpunten in beeld te brengen.
- Typerende mascotte voor je kantoor af en toe eens laten opduiken in je berichten.
- T-shirts of gadgets met logo van je verzekeringskantoor op! In principe behoort dit tot het offline gebeuren, maar online wordt dit vast én zeker weleens goed in de spotlight gezet.
- Bepaalde huisstijl (zoals logo, kleurenpalet) dat je laat terugkomen in de huisstijl van je website of sociale mediakanalen.
“Begrijp je? Snap jet?” zeggen we binnen de muren van het Waregemse Insucommerce.???? Wees gerust, naast een portie West-Vlaamse taal, vind je bij ons ook enkele professionals die je visuele marketing met een gelukssprongetje naar een hoger niveau tillen! Visueel ziet dit er zo uit ????