Anno 2021 worden we overspoeld met informatie. Je hoeft nog maar je smartphone te openen en nieuwsbrieven of Facebookmeldingen vliegen je rond de oren. Waar je je ook bevindt, content komt je altijd tegemoet. En daar knelt het schoentje… Content marketing is er in alle formaten en vormen, maar hoe blink jij er als makelaar in uit? Wat maakt content waardevol en hoe bereik je de top?

Content marketing of kortweg content, is een term met verschillende betekenissen, maar vooral eentje met een doeltreffende functie: schrijf content, want dat maakt content. Ook als het thema verzekeringen en makelaars is? Honderd procent zeker van wel. Door je (potentiële) klanten te voorzien van een interessant stukje tekst trek je hun aandacht én dat is exact wat je nodig hebt.

Creëer samenhorigheidsgevoel

Wanneer krijgt een allegaartje woorden jouw aandacht? Juist, wanneer je met een bepaalde vraag zit en hier een antwoord op zoekt. Dat is wat jij als makelaar met content marketing kan doen: je klanten hun behoeften invullen. Bepaal wie jouw doelgroep is en ontdek wat er in hun hoofden speelt. Zodra je weet wie jouw klanten en potentiële klanten zijn, start het succes van content marketing. Wat je niet uit het oog mag verliezen, is de manier waarop je content aanlevert. Een saaie tekst ondersteund door een tweetal afbeeldingen is niet wat je doelgroep zoekt. Dus….schrijf met gevoel en empathie, zodat je doelgroep zich begrepen voelt en een gevoel van samenhorigheid ontwikkelt. Waarom? Omdat we gevoelsmensen zijn. Een gesprek zonder emotie, daar brei je toch ook geen vervolg aan? Dat geldt ook voor een tekst zonder emotie.

Effectieve en doelgerichte content

De populariteit van content marketing neemt ieder jaar toe, maar hoe komt dat toch? Omdat je met waardevolle content eender welk onderwerp aantrekkelijk kan maken. Simpele woorden maken in sommige contexten, zoals makelaardij en verzekeringen, een wereld van verschil zonder afbreuk te doen aan de inhoud. Met andere woorden: aantrekkelijke content is de kers op de taart van je kantoor. We voeren even de daad bij het woord en maken dit visueel: content draait niet rond de ingrediënten die in een taart verwerkt zitten, het draait rond de versiering die ervoor zorgt dat je net die taart eruit kiest. Én hiervoor zou terugkeren!

Content marketing strategie

Content marketing is een belangrijk element in de positionering van je bedrijf, dat weten we ondertussen. Maar wat levert het op? We gieten het in een lijstje:

  • Differentiatie en expertise. Door in te spelen op de behoeften van je doelgroep, kom je hoog in de (zakelijke) vriendenlijst van je klant te staan. Je vormt het toevluchtsoord bij uitstek van zodra er nieuwe vragen over verzekeringsgerelateerde onderwerpen de kop opsteken.
  • Interessante thema’s trekken de aandacht van potentiële klanten. Kennis delen over- en met hen zorgt ervoor dat je relaties aangaat, behoudt en onderhoudt.
  • Je website voorzien van content creëert een bepaalde toegankelijkheid naar je website en jou als makelaar. Het is een informele manier van communicatie, waar een humoristische noot het ijs kan breken en meteen een band kan scheppen.
  • Je weerspiegelt aan de hand van gepersonaliseerde content de tone of voice die leeft binnen jouw kantoor. De manier waarop je je (potentiële) klant aanspreekt is allesbepalend voor de verbinding die hij/zij met jouw kantoor wenst aan te gaan.

Heeft het lezen van deze content jou overtuigd om zelf aan de slag te gaan? Ahaaa… missie geslaagd! Je hoeft dit natuurlijk niet alleen te doen, wij maken (je) graag content.

Terug naar overzicht