Help! Moet ik kiezen voor een lokaal bedrijf of organisatie in Facebook?

Bij het opzetten van een nieuwe Facebookpagina, moet je een type pagina kiezen.

Hierbij geeft Facebook volgende opties:

 

De voornaamste waar u als makelaar dient tussen te kiezen, zijn nummer 1. lokaal bedrijf of locale bezienswaardigheid en nummer 2. bedrijf, organisatie of instelling.

 

Stel dat u zelf een specifieke polis heeft samengesteld die u als product/merk naar buiten wenst te brengen, bovengeschikt aan uw kantoornaam, kan ‘merk of product’ ook nog in aanmerking komen. Een merk/product heeft eerder als doel om niet uw kantoor, maar de effectieve polis bekendheid te geven.

 

Ga even na wat geldt voor uw kantoor aan de hand van volgende variabelen:

Kies voor ‘Lokaal bedrijf of locale bezienswaardigheid’ bij volgende eigenschappen:

  • U heeft een fysiek kantoor met een pand.
  • Klanten kunnen uw kantoor bezoeken zonder afspraak.
  • Uw kantoor heeft één vestiging.

 

Kies voor ‘Bedrijf, organisatie of instelling’ bij volgende eigenschappen:

  • Uw bedrijf is vooral virtueel
  • Er zijn meerdere vestigingen
  • Het bezoekadres is niet van belang
  • Openingstijden zijn niet belangrijk, u werkt vooral op afspraak of er zijn verschillende openingstijden in verschillende vestigingen

Noot: Bij deze type pagina worden geen openingsuren of specifriek adres getoond.

 

TIP: Heeft uw kantoor meerdere vestigingen, stel ik voor om te kiezen voor ‘bedrijf, organisatie of instelling’ om de eenvoudige reden dat het bij Facebook momenteel nog niet mogelijk is om verschillende adressen en openingsuren in te vullen. Bij optie 2 moet je deze niet invullen maar bij optie 1 wel. Het kan verwarrend zijn voor de klanten van kantoor 2 dat enkel de gegevens van kantoor1 vermeld staan.

Tussenoplossing indien u wel voor optie 1 wenst te kiezen: vermeld de twee kantoren en openingsuren in uw omslagfoto.

 

Heeft u nog vragen? Contacteer ons gerust op het nummer 056/36.14.88, mail ons of stel uw vraag via onze Facebookpagina!

2017-06-08T16:43:16+00:00

About the Author:

Gepassioneerd door online marketing, digitale strategieën en user experience verdiept Kelly zich al jaren in de digitalisering van de verzekeringswereld als bestuurder van CRM.art. Een bedrijf dat zich met Insucommerce specialiseert in on- en offline communicatie voor verzekeringsmakelaars.

Leave A Comment